نامه ها یک روز بادبادک میشوند :)

آسمانـ سبز پر رنگ ...

نامه ها یک روز بادبادک میشوند :)

آسمانـ سبز پر رنگ ...

الهی !
قد انقطع رجائی
عن الخلق
و " انت " رجائی

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ...

...
..

قرار نیست هرچیزی که مینویسم عین حقیقت باشد !
اینجا من نیست :) مطمئن باشید
مینویسم پس هستم

قبل از هرچیز اینکه میخواستم این پست ها رو رمز دار بذارم 

اما گفتم شاید دو نفر بیشتر بخونن و براشون فایده داشته باشه

از این به بعد یه سری مطالب با این عنوان ، گاهی پست میذارم

 و البته یک سریش تجربه است و یک سریش مطالعات و چیزهاییه که دیدم و مربوط به رشته ی تحصیلم میشه

امیدوارم فایده ای داشته باشن 


بسمک المحبوب

خب :)

 ببینین توی ازدواج ظاهر چیز مهمیه ! بله این درسته که همه چیز ظاهر نیست و مدتی که بگذره اخلاق غالب میشه بر ظاهر و این حرفا، اما چیزی که مهمه اینه که قیافه ، تیپ ، هیکل ، نوع راه رفتن و صحبت کردن ، طرز غذا خوردن ، طرز آداب معاشرت طرفتون "باید" براتون "دلنشین"باشه ... دلنشین بودن به معنی ایده آل بودن نیست ، اما به این معنیه که وقتی در دفعات اول مواجه میشین باهاشون نگین که فلان چیزش که عادی میشه برام یا میتونم تغییرش بدم ، من باب این تغییر دادنم صحبت ها دارم ، البته آدم باید خودش ببینه با خودش چند چنده ...  توی ازدواج مهم ترین نکته "گذشت کردنه " ... اگر دیدین به خاطر فلان روحیه یا رفتار و اخلاق طرفتون که براتون خیلی خیلی مطلوبه میتونین از یه مشخصه ی ظاهریش که براتون دلنشین نیست و توی دفعات اول آزارتون داده ، گذشت کنین ، حتما این کارو بکنین و طرف رو شریک زندگی خودتون قرار بدین اصن :) اما تکلیف خودتون رو خیلی منطقی تا قبل از قطعی شدن ماجرا با خودتون مشخص کنین ... که مثلا من حواسم هست که هم قد هستیم و من همیشه دوست داشتم همسر قد بلند تر یا کوتاه تری داشته باشم ، اما به خاطر فلان ویژگیش که خیلی دوست دارم این موضوع رو ازش میگذرم، این کار به سلامت رابطه ی آیندتون به شدت کمک میکنه ... اینکه فکر کنین خودتون انتخاب کردین و با چشم باز این کار رو کردین قطعا از یه سری افکار مسموم و مزاحم آینده در امان نگهتون میداره... یه سری افرادو میبینم که بعد از پنج شش سال زندگی هنوز با فلان خصوصیت ظاهری همسرشون کنار نیومدن و هر چند وقت یه بار رابطشون رو به خاطر یه فکر مزاحم کاملا تیره و تار میکنن.

مهم ترین رابطه ، رابطه ی بین زن و شوهره و 

هیچ چیز و هیچ کس ارزش تار کردن این رابطه رو نداره ،برای داشتن یه رابطه ی خوب با همسر اولین چیز داشتن رابطه ی قوی با خداست :)

و برای داشتن یه ازدواج خوب و موفق اول باید توکل کرد و بعد باید خیلی از جوانب رو در نظر گرفت


+ نظر دهی ناشناس هم فعاله ، حرف و نظر و نقدی بود در خدمتم

  • کبوتر خاتون

نظرات  (۴)

سلام
من نمیدونم رشته تحصیلی شما چیه ولی اگر جواب این سوال میدونید کمک کنید لطفا

اگر یکی از طرفین بیماری ای داشت یا نقص عضوی بود مثلا یا هردو! که البته از پس کارهاش کاملا برمیاد فقط ممکنه به لحاظ ظاهر برای طرف مقابل مهم باشه یا اثر روانی ای که داره.
 اولا این کی باید مطرح شه دوما چه جوری عنوان شه که طرف مقابل نترسه فرار نکنه!؟
با فرض اینکه باقی شرایط پسندیده شده باشه
و سوما اگر طرف مقابل قبول نکرد و فرد بیمار علاقمند به ادامه رابطه بود اینو چطور باید با خانواده طرف مقابل یا خودش مطرح کنه؟

با تشکرات فراوان:)
پاسخ:
سلام بزرگوار
ببینید من طبق یه سری تجربیات و مطالعات شخصی و شاید یه مقدار از رشته ی تحصیلم مربوط میشه به این بحث و به خاطر اهمیت مسئله ی ازدواج و داشتن یه ازدواج خوب و سالم ، تصمیم گرفتم قسمتی از چیزایی که میدونم رو به اشتراک بذارم
نکته ی دوم اینکه نظری که من میدم و یا پستی که میذارم صد در صد دارای اشکالاتی هست چون من متخصص این امر نیستم و بهتره شما با یک مشاور ازدواج حتما حتما حتما در این مورد مشورت کنید
اما طبق چیزی که کاملا نطر شخصی من و بنا به مطالعات ناقص منه 
این مسئله حتما باید با طرف مقابل مطرح بشه ، و چه بهتر که توسط خود فرد بیمار گفته بشه
اگر نقصی هست که در نگاه اول مشخص نیست و حتما باید گفته بشه تا فرد متوجه اون نقص بشه ، میشه بعد از یه شناخت اجمالی مثلا بعد از جلسه ی اول یا دوم خواستگاری گفته بشه
ولی اگر در ظاهر هم پیداست که دیگه لازم به گفتنش هم نیست
طرز گفتنش هم لازم نیست با جزئیات کامل باشه ، به طور کلی میشه گفت که مثلا من این مشکل رو دارم و کاملا از پس کارهای خودم برمیام ولی وظیفه ی خودم میدونم کسی که ممکنه شریک زندگیم باشه حتما از این موضوع مطلع باشه ، چون حق انتخاب داره
و در آخر اینکه باید در نظر داشته باشین که هرکس حق انتخاب داره و باید به نظر شخصی انسان ها اونم توی مهم ترین مسئله ی زندگیشون احترام گذاشت
  • ظــَحـ:)ـرآ
  • عالی بود عشق جان 
    منتظر بقیه شیم بی صبرانه :))*
    پاسخ:
    جان جان :)) :* چشم ان شاالله

  • ماهی قرمز
  • کبوتر عزیز ممنون برای این فکر خوبت حتما میتونه پست هات کمک کننده باشه :)

    پاسخ:
    چه انرژی بخش :)) مچکر ماهی حوض نقاشی :) :*
    منم میتونم بخونم این پستات رو؟ : )))

    هرچند که هنوز این حرفا بهم نیومده ولی خیلی باهات موافقم.به نظرم ایده ی خیلی خوبیه گذاشتن اینجور پست ها
    پاسخ:
    اختیار دارین اصن :)) ;)

    عه چه خوب که موافقتتو اعلام نمودی =)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">