نامه ها یک روز بادبادک میشوند :)

آسمانـ سبز پر رنگ ...

نامه ها یک روز بادبادک میشوند :)

آسمانـ سبز پر رنگ ...

الهی !
قد انقطع رجائی
عن الخلق
و " انت " رجائی

ز همه دست کشیدم که تو باشی همه ام ...

...
..

قرار نیست هرچیزی که مینویسم عین حقیقت باشد !
اینجا من نیست :) مطمئن باشید
مینویسم پس هستم

- آقا این سرویس چینی کجاییه؟ تکیه یا سرویس؟  قیمتش چنده ؟

+ اوه! بله خانم ! اینا از کارای پر طرفدارمونه واقعا شیک و لوکسه ! آمریکایی اصله فیلان مارکه که الان حرف اولو میزنه ... کناره هاشو با آب طلای بیست و چهار عیار طرح زدن .... قیمتش هم ناقابل فلان تومنه 

- ایرانیشو میخوایم ! کدوم سرویساتون ایرانیه؟

+ o.O اون طرف تشریف بیارین ، اینجا هستن

- اینا چطورن؟ کاتالوگ داره طرحاشو ببینیم ؟ قیمتش چنده ؟

+ قیمتش فلان تومن ! پسند کردین منو صدا کنین ...

 (و رفت در حالیکه هیچ حس خوش چند لحظه ی قبل را نداشت!!!! )



پاورقی  : حداقل انقدر رفتار متمایز نشون ندین ! حداقل تر به کارگر مملکت خودتون احترام بذارین ! 

حداقل ترتر اینکه نذارین کسی که میخواد ایرانی بخره دلسرد بشه ... !


پاورقی پریم : کاری به آب طلای دور ظرفاش ندارم که اشکال شرعی برای خوردن غذا توش شدیدا وارده ! اینکه پولمون بره تو جیب جایی که ممکنه برای کشتن یه سری آدم مظلوم خرجش کنه اشکال شرعیش شدید تره قطعا! اون خون آریایی تو رگاتون اگه به جوشه !! (:دی) چرا نمیخوایم خیرمون به هم وطن خودمون برسه نه یه غریبه؟!!!


پاورقی زگوند : از بحثای شعاری بالا که این روزا همه ی سعیم اینه که عملیش کنم ، بگذریم ، به بحث جهیزیه و جاهاز چینون و جاهاز بینون یه سری میرسیم که فقط دنبال مارک و برند و چیزی که چشم پر کن تر و دهن پر کن تره هستن ! اونجاییش که از ترس یه سری خاله زنک و عمو مردک (استاد فلسفمون همیشه این دوتا اصطلاحو مقابل هم میگه! ) که از شدت کوته فکریشون حتی بشقابای چینده شده ی روی میزو برمیگردونن تا مارکشو واضح به ذهن بسپرن تا خدایی نکرده چیزی جا نیفته!!  میرن فلان مارکا و برندارو میخرن و میچینن و میذارن ... اونجاییش که فلسفه ی اصلی جهاز که راحتی بچه ی خودشونه نه ناراحتی و حرف مردم ، فراموش کردن کلا ... اونجاییش که فقط یاد گرفتیم داشته ها و نداشته هامونو به رخ هم بکشیم نه اینکه واسه خدا و بعد خودمون زندگی کنیم ... هستم که میگم ... دیدم که میگم ...


و در آخر : منو متهم به هیچ چیز نکنید! :) 

اینکه شرایطش باشه و خودمون نخوایم ، اونه که با ارزشه


  • کبوتر خاتون

نظرات  (۱۶)

:|
پاسخ:
چی شدس؟!
سلام
ای جان عروس خانوم... 
امسال من کیف می خواستم بخرم میگفتم ایرانی، بعضیا خوشحال میشدن، بعضیا همین مدلی که شما میگی... به نظرم فکر میکنن از نداریته که رفای سراغ جنس ایرانی!
اون روز تو یه گزارشی میگفت علت ذذوق مغازه دار اینه که براحتی رو جنس خارجی میکشه و سود چند برابری داره چون هیچ تعرفه ای وجود نداره، اما جنس ایرانی رو نمیتونه دوبل بفروشه!

خانوم خوشگل من هنوز سر وعده ای که دادم هستما... فقط تنبلم تو ارسال پیام و دادن عکسا!!!!
پاسخ:
سلام به روی ماهتون :)
بله همینطوره ... سود روی جنس خارجی براشون خیلی بیشتره ولی به قول شما بعضیا از اینکه میگیم ایرانی خوشحال میشن :))) البته باید قبول کنیم توی یه وسایلی واقعا جنس ایرانی کیفیتی نداره ... طبعا باید کیفیتشون بره بالاتر که آدم دیگه هیچ چیزیشو غیر ایرانی نخره


وای این حرفا چیه! توروخدا شرمندم نکنین ... قول اومدن به عروسی رو اول باید به من بدین ... حالا تا باقیش 😉
سلام
ای جان عروس خانوم... 
امسال من کیف می خواستم بخرم میگفتم ایرانی، بعضیا خوشحال میشدن، بعضیا همین مدلی که شما میگی... به نظرم فکر میکنن از نداریته که رفای سراغ جنس ایرانی!
اون روز تو یه گزارشی میگفت علت ذذوق مغازه دار اینه که براحتی رو جنس خارجی میکشه و سود چند برابری داره چون هیچ تعرفه ای وجود نداره، اما جنس ایرانی رو نمیتونه دوبل بفروشه!

خانوم خوشگل من هنوز سر وعده ای که دادم هستما... فقط تنبلم تو ارسال پیام و دادن عکسا!!!!
اول باید جنس ایرانی خودشو ثابت کنه بعد خریداری بشه
اینطوری پولمون رو برای گنده کردن شکم تولید کننده ای دور میریزیم که ارزشی برا مشتریقایل نیس
و جنس اشغال نیفرسته بازار.
مثلا تو هوااکش برند ایرانی خزر بهتره همیشه اونو نیخریم
ولی تو خیلی چیز ها ایرانی خریدیم و شدیدا پشیمون شدیم
ایرانی سود رو تو کلاه گذاشتن و اشغال فروختن میبینه و خارجی تو زیاد فروختن..
به همین خاطرهه کیفیت ها فرق میکنه.
شما دو میلیون داشته باشید جی ال ایکس میخرید یا سامسونگ
بعد فروشنده که با تولید کننده پدرکشتگی نذاره
جنسیی ک سودش کمتر باشه براش وقت نمیذاره
وقتی من ی جنس خارجی دارم که خوب میبرنش و راضین و شکایت نمیکنن و سودش هم بیشترهه و از روش بیشتر میخورم و در مقابل جنسی دارم که هر کی برده ناراضی بوده ازش چیزی هم نمیخورم و مشتری هم نداره خب چرا ازش الکی تعریف کنم؟ جنس خارجی رو تبلیغ میکنن
چون جنس ایرانی منم باید فروش بره و اگ اشکالاتشو بگم خب طرف نمیخره
وقتی چیز خوبی ازش ندارم که بکم پس میگم شما پسندیدی منو صدا کن
من برای حمایت از تولید خیلی جنس ایرانی خریدم و صد درصد ناراضیم بودم
پس خب دوباره نمیخرم چون پول من ارزش داره
تولید کننده ی خارجی بمب میسازه قبول که خودش بحث طولانی داره
اما تولید کننده داخلم هوای کارگرشو نداره خوبه اخبارو دنبال می کنید
ظلمی که دارره به کارگر ها میشه درصورتی ک شغلشون از پزشک مهمتره
تولید کننده سود رو میخوره و اصلا ارتقایی صورت نمیده بلوه میبینه فروش داره به دتبال سود بیشتر ازجنس میزنه
پس این میشه که من هرگز تولید ایران رو نمیخرم
مگر برند ثابت شده ای باشه!!
پاسخ:
اول از همه باید اینو در نظر بگیریم که کلی صحبت کردن درست نیست ... اینکه بگیم تولید کننده ی ایرانی به کارگر فلانه و اهمیت نمیده و شاید آشغال فروشی میکنه ، داریم یه جمع غیر منصفانه میبندیم بین تمام تولید کننده ها که قطعا همشون اینطور نیستن و توی هر صنف و شغلی خوب و بد هست ...
دوم اینکه من به هیچ وجه منکر این نیستم که تولید ما توی خیلی از محصولات و کیفیتشون لنگ میزنه و مشکل اساسی داره و واقعا خریدنشون بدتر ممکنه تشویق تولید کننده به بد تولید کردنش باشه ... اما با انصاف باشیم ... خیلی از چیزا هستن که برند ایرانیش توی کیفیت با نمونه ی خارجیش برابری میکنه و حتی شاید بهتر باشه ! فقط چون خارجیه و کلاس داره میریم خارجی رو میخریم ! چرا ؟ چون علاوه بر مسئله ی چشم و هم چشمی مسئله ی عدم اعتماد به داخلم مطرحه ...
سوم مسئله ی فروشندس که شاید همونطور که میگین با تولید کننده پدرکشتگی نداره اما سودی که روی جنس خارجی میکشه رو اکثرا هرچقدر دلشون بخواد روش میکشن و این کاملا غیر اخلاق و انصاف و شرع و عرف و قانونه! واقعا دلیل منطقی ای هست برای طرفداری از جنس پر سود تر!؟! در صورتی که  درصد سودی که باید روی اجناس کشیده بشه یک درصد ثابتیه که در این صورت برای فروشنده سود فروش هر دو جنس یکسان میشه ! پس اینجا مشکل از فروشنده هست 
 و بعد اینکه به طور مثال همین سرویس چینی که یه سری کاسه بشقابه چه شکایتی ممکنه روش داشته باشه؟! اینکه زودتر شکست مثلا؟ این ربطی به نوع تولیدش داره؟! از نظر زیباییم هیچ تفاوتی نداشته باشن و چه بسا شاید تنوع ایرانی خیلی خیلی بیشترم باشه، پس هیچ دلیل عقلانی برای طرفداری فروشنده ی اون فروشگاه از جنس خارجی مورد نظر من در برابر جنس ایرانیش نبود
و باز شما کلی صحبت کردین! هر کارگری اینطور نیست و هر تولید کننده ای
برند های ثابت شده توی ایران کم نیستن ... اینم در نظر داشته باشین! و من هم اینو کاملا قبول دارم که محصولات صرفا مزخرف ایرانی هم کم نیستن که قطعا طرفداری من از اون دسته نبوده و نیست


من میخوام متهمت کنم
چشام کور شد
چرا انقد سایز فونت کوچیکه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ:
شرمنده 😅
بزرگش میکنم چشم ✋
من بهت افتخار میکنم کبوتر ِ رو سفید ِ در آسمان ِ  فیروزه ای ِ پنجم ، پرواز کُن *:) شوق ِ مطلق گشته َم
پاسخ:
چه حس خوبی بود :) کامنت خوشگلی بود واقعا ^_^
کاش میشناختمتون یا حداقل آدرسی چیزی ...
  • الهه سالاری
  • ای بابا منم مخالف خرجای بی خودی ام و سفت و سخت جاش ک بشه جلوشون وا میستم.
    پاسخ:
    👏👏👏👏
    جهیزیه؟میشه من چشمام اندازه هندونه بشه؟چرا من نفهمیده بودم؟چرا من بهت تبریک نگفته بودم؟چرا؟


    خیلی طرز فکرتو قبول دارم.برای خواهر خودمم که جهیزیه میخریدن من خودمو کشتم که به جای اینکه سه چار دست سرویس قابلمه و چینی بخرین خب چیزای مهم تری هست.پس انداز کنین.بدین خیریه اگه خیلی پولدارین ولی خب کسی گوش نکرد.
    من بهت افتخار میکنم زینب : )

    +منو که یادت هست راستی؟ ؛ )
    پاسخ:
    چرا تو نبودی؟ چرا تو نیستی؟ خب معلومه نفهمیدی دیگه :| ;)

    خب ببین یه چیزایی برای یه زندگی لازمه و واجب ولی سه چار دست از هرکدوم فکر نکنم البته :) 
    منم به تو میبالم اصن مریم :* :)


    + چه حرف های سخیفی😒 میگن دل به دل راه داره ها ... میدونی چند روزه تو فکرتم؟! اصن عجیبه
    با درسا چه میکنی؟ ;)
    امتحانات نهایی،معلم های با درک پایین،آزمون های کانون و هزاران دلیل دیگر :|

    آره لازمه ولی زیاده روی اسرافه دیگه

    +درسا که دهنمو سرویس کردن.امتحانامون خیلی سخت بود خدایی.حالا تازه یه تابستون سخت هم قراره در پیش داشته باشم.کلن بیا درموردش حرف نزنیم :|

    ++دلم برات تنگ شده بود :** : )
    پاسخ:
    برا امتحان نهاییا که هوووچ استرس نداشته باش ... یادش بخیر نمیدونی من چه گندی بهشون زدم :|
    ولی الان برات درس عبرت بشم :دی چیزی که میخواستم رسیدم ، بیخودی خودتو اذیت نکن واقعا

    اسراف :(((

    + نفس عمیق بکش و بیا واقعا درموردشون حرف نزنیم ... مرسی که میای 😅✋

    من بیشتر خیلی ... اینستاگرامت کلا نابود شد؟
    الان استرس داشته باشم هم دیگه فایده نداره چون تموم شد. و من به طرز غیر قابل باوردی افتضاح دادم همشو
    جدی؟انرژی گرفتم D:

    نابود نه هست هنوز.گوشی ندارم فقط
    پاسخ:
    خوشبحالت پس خلاص شدی
    باور کن معدل نهاییای من غیر قابل باور بود اصن :| :D ;)


    داری میری به استقبال کنکور پس :))
    یعنی رتبه منم 800 میشه؟ :دی ؛)

    آره متاسفانه : (
    فقط خدا کنه این یه سال زودتر بگذره چون اصلن حوصله ی کش اومدنشو ندارم

    تو چی کارا میکنی؟ ؛)
    پاسخ:
    چرا 800 ... ایشالا دو رقمی میشه ::))

    از شروعش اینطوری فکر نکن ... توش خوشم میگذره ... سال جالب و متفاوتیه :)

    من امتحان میدم ، دانشگاه میرم ، جاهاز میخرم :دی ;)
  • تبارک منصوری
  • چند وقت پیش لیوان شربت خوری گرفتم ...ایرانی ولی شفاف و خوش ساخت با قیمت نسبتا خوب ،اتفاقا یکی از اقوام هم که دید گفت خیلی خوبن و فلانن ولی ایرانین و من میخوام خارجیشونو بگیرم فلان قیمت،بهش گفتم خوب فرقشون چیه اینا هم شفافند هم سبک هم خوش ریخت و قیافه فرمودن که نه اونا زیرشون مارک داره و اینا... جالبه وقتی از فضیلتهای جنس خارجی میگن اینه که لیوانم وقتی شکست هزار تکه شد چون خارجیه ولی ایرانیا اینجوری نمیشکنن!اینم یه شاخص دیگه برای برتری جنس خارجی...شکستن به شرط پودر شدن!
    ازدواجتونم مبارک :)
    پاسخ:
    معمولا مسئله همون مارکست که یه انقلاب عظیم میخواد تا مردم بهش بی تفاوت بشن !!
    عجیبه و بد ...
    برتری جنس خارجی :)

    ممنونم 
    درباره کیفیت وسایل برقیو سنگین جاهاز
    که اگه دقت نشه سر سال نشده مجبوری هزینه دوباره کرد صوبتی ندارم
    ولی خب این چیزای چینی مینی
    ظرف مرفو که دیگه همه جا یه جوره
    حالا مهمون تو طلا غذا نخوره
    اصلا بیاد روی ماهمو ببینم
    نمیمیره که


    به خدا کفتر اگه بیام خونت از این فیس کلاسیا بزاری میام مجاز ابرو برات نمیزام
    والا!

    :)))

    جاهاز بینون خر است:/
    پاسخ:
    یه دیقه وایسا ببینم دعوتت کنم اصن یا نه ؟! :دی
    سلام
    اول همین جوری که این پست رو خوندم فهمیدم ان شالله راهی خونه متاهلی هستین. پس تبریک و دعای برای خوش بختی شما. (:
    دوم مخلص هر چی بروبچ مدافع حقوق کارگر ایرانی باشه هستیم.
    ان شالله بشه یه فرهنگ واسه همه.(تولید کننده خوب و مصرف کننده فهیم.)
    پاسخ:
    سلام ، ممنونم
    خدا کنه ...
    یعنی چی؟!
    من چرا رمزِ اون پستِ گیج و شاد و متحیرُ ندارم ؟ :|
    خجالت نمیکشی؟
    چشم سفید :\
    بار آخرت باشه وگرنه 
    بازم کامنت میذارم :|
    جهیزیه ایرانی رو عشق است :)
    پاسخ:
    آقا اون که رمزی نبود که :| مجبورم کردن رمزیش کنم :))))) میدمش بهت ;)

    تو فقط آروم باش حالت خیلی بده :/
  • ریحانه. الف :)
  • :))
    پاسخ:
    لب:)خند

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">